همه چیز درباره سرم پوست صورت

بازدید: 1,009 بازدید

با بالا رفتن سن، مشکلات پوستی مثل جای جوش، لک و زخم دیرتر درمان می شوند (یا اصلا درمان نمی شوند) و با گذر زمان سر و کله چین و چروک ها هم پیدا می شود. برای زیبایی بیشتر صورت، یکی از بهترین روش ها، رسیدگی به وضعیت پوست است که هرچه صاف تر، جوان تر و بدون لک و آسیب باشد، تاثیر بیشتری در شادابی صورت دارد. به همین خاطر، محصولات مراقبتی و زیبایی زیادی وجود دارد که استفاده از آن ها، می تواند شما رو به هدفتان نزدیک تر کند. یکی از این محصولات سرم پوست صورت می باشد.

مطالب مهم این مقاله:

  • سرم پوست و بدن
  • انواع سرم پوست صورت
  • فواید استفاده از سرم پوست صورت
  • فواید سرم
  • تفاوت سرم و مرطوب کننده

با ما در مجله کاژک بیوتی همراه باشید تا اطلاعات مورد نیاز در مورد سرم ها را در اختیارتان قرار دهیم.

سرم به چه چیزی گفته می شود؟

سرم یک مایع شفاف و غلیظ است که به واسطه ترکیبات ویژه خود قادر است مشکلات پوستی را برطرف کند و غلظت بالایی از مواد فعال را به پوست برساند. سرم باعث تقویت، آبرسانی و لایه برداری پوست می شود.

سرم پوست صورت

سرم پوست صورت، یک محصول مراقبت از پوست بسیار قدرتمند است که امروزه در سری محصولات لوازم آرایشی و مراقبتی بانوان بسیار پرکاربر می باشد. این محصول آرایشی حاوی یک کنسانتره یا مایع غلیظی از مواد فعال و مغذی برای پوست است که به عنوان یک تقویت کننده و زیبایی آفرین پوست محسوب می شود که در کنار سایر محصولات مراقبت از پوست باعث تغییر در روند زیبایی پوست خواهد شد. از اثرات آن بر اساس نیاز خاص شما می توان به خواص مرطوب کنندگی، روشن کردن، سفت شدن، مبارزه با چین و چروک صورت و سایر مشکلات پوستی اشاره کرد.

همه چیز درباره سرم پوست صورت

سرم پوست بدن

سرم پوست بدن هم یک محصول شبیه به کرم های مراقبتی و زیبایی هست که تفاوت شان با هم، در این است که سرم ها خیلی قوی تر و موثرتر هستند. در واقع سرم پوست دارای فرمولاسیون و مواد تشکیل دهنده فعال تری نسبت به کرم هاست و مقدار بسیار کمی از اون در مدت کوتاهی، می تواند تاثیر عمیق تری در زیبایی و کیفیت پوست ایجاد کند.

انواع سرم پوست:

همان‌گونه که گفته شد، سرم ‌های پوست صورت با هدف درمان عارضه‌ های مختلف پوستی ساخته می‌شوند و در نتیجه برای درمان هر کدام از این عارضه ‌ها، سرم پوست صورت مشخصی با ترکیبات مخصوص وجود دارد. در این مقاله به هر کدام از آن ها به صورت جداگانه می پردازیم;

1- سرم های ضد چروک و پیری

اخیرا سرم های ضد چروک زیادی با مارک های مختلف وارد بازار محصولات مراقبت از پوست شده است که برای خرید آن باید هزینه زیادی صرف کنید، اما به جرأت می توانیم بگوییم که این سرم ها اثرات خیلی موثری از خود به جای نمی گذارند و فقط درصد کمی از چین و چروک ها را از بین می برند. در اکثر خانم ها خشک شدن شدید پوست و ایجاد جوش می تواند از علائم دوران یائسگی باشد، این خانم ها می توانند از سرم های اورئال استفاده کنند. این سرم برای پوست های خشک و کدر بسیار مناسب است و خاصیت مرطوب کنندگی خوبی دارد.

دتینول یکی از بهترین مواد اولیه ضدچروک است و سرم های حاوی دتینول برای کاهش میزان چین و چروک مناسب هستند. این سرم ها اغلب حاوی آب و سیلیکون هستند و این دو ماده باعث می شوند تا سرم بیشتر در لایه های پوست نفوذ کند.

2- سرم های روشن کننده

در سال های اخیر سرم ها و مرطوب کننده هایی که باعث شفاف شدن و روشنی پوست می شوند، بازار بزرگی را به خود اختصاص داده اند. این محصولات رنگدانه های پوست را حتی از توناژ طبیعی خودشان روشن تر می کنند و به بافت پوست شفافیت می دهند. ویتامین C یکی از مواد اصلی این کرم ها و سرم هاست. می توانید از سرم هایی که حاوی ویتامین C هستند برای طراوت و روشنی پوست خود استفاده کنید.

سرم های روشن کننده

3- سرم های درمان کننده

منافذ باز یکی از بزرگترین مشکلات پوستی اکثر خانم هاست. سرم های کلینیک از بهترین نوع محصولات برای درمان این منافذ است. این سرم ها یک لایه برداری سبک از روی پوست انجام داده و باعث می شوند تا منافذ روی پوست کمتر به چشم بیاید و تولید چربی پوست را کنترل می کنند. برای پوست های حساس و ملتهب سرم های کریستال بسیار مناسب است، این سرم ها حاوی موادی است که واکنش های آلرژی زا را کمتر می کند، برای پوست های آکنه دار بهتر است از سرم های ضد آکنه مثل لالیس استفاده شود.

4- سرم های مخصوص شب

همانطور که می دانید پوست در حین خواب استراحت می کند و بازسازی می شود. شما پروسه بازسازی پوست را در خواب می توانید با استفاده از سرم های مخصوص شب مثل آلفا، اچ لیوکئید گلر تقویت کنید. مواد موجود در این سرم ترشح کلاژن و تولید آن را افزایش می دهد و ویتامین E و A موجود در آن جابه جایی سلول ها را تسریع کرده و به جوانسازی و بازسازی پوست کمک می کند.

سرم های حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین A و C و گیاه بابونه نیز برای لطافت و جوانسازی پوست بسیار مفیدند. سرم های حاوی اسیدگلایکوئیک، با یک لایه برداری خفیف از روی پوست تان، باعث می شود تا صبح پوست بهتر و شفاف تری داشته باشید. برای جوانسازی این سرم را روی صورت، گردن و قفسه سینه خود بزنید و اجازه بدهید تا صبح پوست شما بازسازی شود.

5- سرم دور چشم

سرم دور چشم، برای قسمت‌ های دور چشم که پوستی حساس دارند کاربرد دارد. سرم دور چشم به کاهش چین و چروک ‌های ظریف پوست کمک می‌کند و سیاهی پایِ چشم را هم برطرف می‌کنند. از آنجایی که قسمت‌های دور چشم، پوست حساس‌ تری دارند، سرم‌ هایی که برای این نواحی ساخته می‌ شود دارای ترکیبات ملایم‌تری هستند.

6- سرم مخصوص پوست‌های چرب

در سرم‌ های صورتی که برای پوست‌های چرب ساخته می‌شوند از ترکیبات روغن رز و نعناع فلفلی به همراه اسطوخدوس استفاده می‌شود. افرادی هم که پوست آنها استعداد آکنه دارد نیز بد نیست از این قبیل سرم ‌های صورت استفاده کنند. ناگفته نماند که روغن رز هم تاثیر بسیار خوبی در بهبود زخم‌ و لکه‌های پوستی دارد. ترکیبات آلوئه‌ورا، خیار و گل همیشه بهار نیز برای جلوگیری از آکنه مناسب هستند.

استفاده از سرم پوست چه فوایدی دارد؟

فواید استفاده از سرم پوست:

  1. بهبودی بافت پوست
  2. شادابی و روشن شدن پوست
  3. کاهش قرمزی پوست و التهابات آن
  4. از بین بردن تجمع رنگدانه ها
  5. کاهش خط های دایره ای زیر چشم
  6. افزایش تولید کلاژن
  7. جلوگیری از شل شدن پوست
  8. محافظت از آفتاب سوختگی

زمان و نحوه استفاده از سرم پوست صورت

به طور کلی سرم ها بعد از تمیز کردن پوست و قبل از مرطوب کننده استفاده می شوند. اگر پوست حساسی ندارید بعد از شستن و خشک کردن صورت، زمانی که پوست هنوز مرطوب است از سرم استفاده کنید، اما اگر پوست حساسی دارید 10 تا 15 دقیقه بعد از شستن صورت صبر کنید سپس از سرم استفاده کنید. دلیل آن هم این است که پوست مرطوب، ترکیبات را سریعتر جذب می کند و احتمال تحریک پوست بیشتر است.

بهترین حالت برای مصرف سرم این است که برای قسمت های مختلف صورت مثل بینی، پیشانی و گونه یک قطره یا مقداری که سطح پوست را بپوشاند، سرم استفاده کنید. سپس به آرامی حداقل به مدت 30 ثانیه به حالت ضربه ای یا پیانویی روی پوست بزنید. می توانید از هر دو دست برای این کار کمک بگیرید. سرم ها اغلب یک یا دو بار در روز استفاده می شوند. استفاده از سرم در ناحیه دور چشم ایرادی ندارد.

طرز تهیه سرم پوست خانگی برای انواع پوست

  • یک قاشق غذاخوری روغن جوجوبا
  • ½ قاشق غذاخوری روغن آرگان
  • 2 تا 4 قطره روغن اسطوخدوس به عنوان روغن حامل

ابتدا روغن اصلی (روغن جوجوبا) و بعد روغن آرگان و روغن اسطوخدوس رو به یه بطری در دار مناسب بریزید و بعد کمی تکون دهید تا کاملا با همدیگر مخلوط شوند.

چه کسانی بهتر است از سرم استفاده کنند؟

ما مصرف سرم را به کسانی توصیه می کنیم که پوست چرب دارند و یا به دنبال اثرات روشن کنندگی، ضدلک، ضد چروک و ضدآکنه هستند. علاوه بر این در فردی که پوست بسیار خشکی دارد مصرف سرم قبل از کرم مرطوب کننده می تواند رطوبت رسانی به پوست را بهتر کند.

چه کسانی بهتر است از سرم استفاده کنند؟

سرم روز و شب چه تفاوتی دارند؟

محصولات تخصصی که برای ساخت سرم های شب استفاده می‌شوند، دارای ترکیباتی هستند که در شب بهتر جذب پوست می‌شوند و برای مواقعی که روشنایی بیشتر است، مناسب نیست و برعکس؛ در سرم ‌های روز ترکیباتی وجود دارد که باید در روز مورد استفاده قرار گیرد تا بهترین عملکرد را روی پوست داشته باشد. در واقع فرق سرم روز و شب در ترکیبات تشکیل دهنده آن‌هاست. از این رو هر کدام از این محصولات را باید در زمان مشخص شده استفاده کرد.

سرم روز معمولا حاوی ترکیبات ضد آفتاب است و از پوست در برابر اشعه های مضر محافظت می کند. سرم شب معمولا ترکیباتی لایه‌بردار دارد که استفاده از آن‌ها در طول روز مناسب نیست یا در تاریکی بهتر جذب پوست می‌شوند.

سرم روز را می توان به جای مرطوب کننده استفاده کرد؟

سرم روز با مرطوب کننده تفاوت دارد. یکی از تفاوت ‌های سرم پوست با مرطوب‌ کننده این است که در فرمول سرم از نرم‌کننده ‌ها که بافت کِرِم ‌مانند دارند خبری نیست، اکثر مواد موجود در سرم‌ها، ترکیباتی محلول در آب هستند. این موضوع باعث می‌شود تا بهتر و سریع ‌تر توسط پوست جذب شوند. تفاوت دیگر آن در این است که سرم ها، بر خلاف مرطوب‌کننده ‌ها خاصیت ضد آفتاب نداشته ولی در عوض میزان آنتی‌ اکسیدان ‌ها و سایر ترکیبات مفید آن ‌ها بیشتر است.

محصولات پیشنهادی کاژک

1- سرم پروتئین کلاژن ونزن:

سرم پروتئین کلاژن ونزن کلاژن هیدرولیز شده موجود در داخل این سرم باعث شادابی پوست و زود جذبی آن می شود. این سرم وضعیت خشکی پوست را بهبود می بخشد.

سرم بلوبری جوانساز و مرطوب کننده واندر بیوآکوا

ویژگی:

  • پوست را سافت و نرم میکند.
  • مرطوب کننده قوی است و رطوبت پوست را درون خود نگه میدارد.
  • پوست با استفاده مداوم از این سرم بسیار شفاف میگردد.
  • از پیری پوست جلوگیری میکند.

نحوه استفاده:

بعد از تمیز کردن کامل پوست درب محصول را باز کرده و سری مخصوص محصول را بر روی سرم وصل کرده سپس مقدار از محصول را کف دست خود ریخته و سپس کف دستان خود را ماساژ دهید تا محصول گرم شود سپس بر روی صورت خود از داخل به خارج پوست صورت خود ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود و در انتها به آرامی روی پوست خود ضربه بزنید.

2- سرم لیفتینگ رتینول بریلی

رتینول یا ویتامین A به عنوان ماده اصلی تولید کلاژن شناخته می‌شود که می‌تواند باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، صاف و سفت شدن و رفع چین و چروک و خطوط ریز می‌شود همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و می‌تواند آثار مخرب اشعه آفتاب را کاهش دهد.

سرم لیفتینگ رتینول بریلی

ویژگی:

  • از بین برنده چین و چروک پوست
  • کاهش دهنده لکه های پوست
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست
  • صاف کننده پوستسرم پروتئین کلاژن ونزن
  • کلاژن سازی پوست

نحوه استفاده:

  1. قبل از مصرف خوب تکان دهید.
  2. صورت خود را تمیز کنید.
  3. چند قطره از محصول را به کف دست خود بریزید.
  4. با انگشتان خود محصول را روی صورت و گردن خود بریزید.
  5. ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.
  6. دوبار در روز استفاده شود.

3- سرم دور چشم غلطکی ویتامین سی بریلی

سرم دور چشم ویتامین سی بریلی سرشار از ویتامین C و عصاره های گیاهی فراوان است. این سرم دور چشم بخاطر داشتن آنتی اکسیدان، می تواند به طور موثری از تشکیل ملانین (رنگدانه) جلوگیری کند، رنگ پوست اطراف چشم را روشن کند و تیرگی را از بین ببرد.

سرم دور چشم غلطکی ویتامین سی بریلی

ویژگی:

  • بازگردانی حالت الاستیکی پوست
  • از بین برنده خطوط لبخند و خطوط ریز اطراف چشم
  • روشن کننده حلقه سیاه دور چشم
  • سفید کننده و روشن کننده دور چشم
  • بازگردانی لطافت پوست دور چشم
  • حذف و جلوگیری از ملانین

نحوه استفاده

درب را باز کنید، مقداری مناسب را روی پوست اطراف چشم قرار دهید و با ماساژور خود سرم به آرامی در جهت مرکز ساعت به خارج مرکز ساعت دایره وار (طبق شکل) ماساژ دهید. به آرامی پوست را با نوک انگشتان بچرخانید تا ماد مغذی داخل سرم به خوبی جذب پوست شود. روزانه دوبار صبح و شب استفاده شود.

4- سرم دو فاز بریلی

سرم دو فاز سفید کننده و ضد لک نرولی(شکوفه پرتقال) بریلی حاوی 50 درصد روغن ضروری و مورد نیاز پوست و 50 درصد اسانس پرتقال، ویتامین C و سایر مواد مغذی است. سرم دوفاز روشن کننده بریلی به علت داشتن فرمولاسیون جدید که بر خلاف سایر روغن ها تنها شامل 50 درصد روغن است به سرعت به پوست جذب می‌شود.

سرم دو فاز سفید کننده و ضد لک نرولی(شکوفه پرتقال) بریلی

ویژگی:

  • جلوگیری از اکسیداسیون پوست
  • کاهنده ملانین پوستی
  • افزایش مولکول های کوچک پوستی ویتامین سی در عمق پوست
  • روشن کننده و شاداب کننده پوست

نحوه استفاده:

  1. ابتدا محصول را خوب تکان دهید.
  2. صورت خود را تمیز کنید.
  3. 3-5قطره از محصول را به کف دست خود بریزید.
  4. با انگشتان خود محصول را روی صورت و گردن خود ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.
  5. دوبار در روز استفاده شود.

5- سرم 6 پپتاید و طلای 24 عیار لانبنا

سرم ۶ پپتاید طلا ۲۴ لانبنا به علت این که حاوی موادی مثل طلا و کلاژن و آمینو اسید و هیالرونیک اسید است یک محصول تمام عیار برای جوان سازی و از بین بردن چین و چروک است. فرمولاسیون کامل این سرم آن را به یک محصول چند منظوره برای تغذیه، جوان سازی، آبرسانی و بهبود بافت پوست تبدیل کرده است.

سرم 6 پپتاید و طلای 24 عیار لانبنا

ویژگی:

  • کاهش خطوط چین و چروك صورت
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • كمك به رفع چین و چروك صورت
  • درمان افتادگی پوست
  • آبرسان و مرطوب كننده
  • لیفت و سفت كننده پوست

نحوه استفاده:

  1. ٣-٥ قطره از سرم را روی قسمت مورد نظر استفاده كنید.
  2. به آرامی ماساژ دهید تا سرم جذب شود.
  3. در طول روز، ٢ بار استفاده كنید؛ صبح و شب.

نتیجه مقاله سرم پوست صورت

سرم پوست صورت محصولی منحصر به فرد با بافتی سبک است که برای اشخاص حساس به زیبایی پوست و صورت خود تولید می شود. این محصول باعث شادابی و زیبایی پوستتان می شود و خاصیت جوان کننده دارد. همانطور که توضیح دادیم سرم ‌های صورت با هدف درمان عارضه‌ های مختلف پوستی ساخته می ‌شوند پس برای به دست آوردن بهترین نتیجه قدم اول تشخیص جنس و مشکل پوستتان می باشد. کاژک بیوتی شما را در این مسیر راهنمایی می کند تا شما بهترین نتیجه را در مدت زمان کم بدست آورید.

آیا تا به حال از سرم پوست استفاده کرده اید؟ آیا نتیجه مطلوبی گرفته اید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده: فاطمه کریمی

دسته بندی مراقبت پوستی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت